Boring Bosnia!

Vad trött man blir när fotbolls spelare faller som korthus i en blåsig augustidag! Vad trött man blir att dom alltid ska hålla på att pilla på bollen när dom fått en frispark emot sig! Vad trött man blir på domare som inte vågar att plocka upp det andra gula kortet på en spelare bara för att de gått 20 min in i matchen! Vad trött man blir att lagen som gör så här tjänar enormt mycket på de !

 

Ah ni fattar vart jag vill komma!

När jag och pappa brukar titta på handboll säger vi till varandra "Tänk ifall fotbolls spelare kunde vara lika ärliga som handboll spelare". För en handbolls spelare lämnar alltid bollen när dom fått en domslut emot sig och en handbolls spelare ramlar inte så fort man får en liten knuff i ryggen!

Ibland så blir man så ledsen och frustrerad för det förstör den sporten som älskas av mest personer i världen.

Jag som även är fotbollsdomare för yngre killar och tjejer märker ju att dom försöker göra samma sak som sina idoler i Serie A, Laliga, Premier League.

 

Igår tittade jag på Örebro SK - FK Sarajevo i Europa League kvalet, och jag tror jag räknade till 5-6 gånger Sarajevo spelarna låg och ojade sig att de hade så ont och värst av allt var att de höll sig för ansiktet varje gång också! Jag tycker det är så enormt tråkigt.... sen säger jag ju inte att de lag jag håller på är felfria det är dom absolut inte men det förstör ju fortfarande lika mycket om de är ett lag jag håller på eller om det är ett lag jag ogillar!

 

 

 

 

// Jesper Ricklund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0