Eurovision Song Contest: Semifinal 1

Om några veckor är det åter igen dags för Eurovision Song Contest.
Jag tänkte därför skriva lite om de låtar som är med i tävlingen, och jag börjar med bidragen som ska vara med i den första semifinalen och det är 12 låtar. Jag kommer bedömma låtarna med poäng 0-5.
Jag börjar med.....
Monternegro: Rambo-Neuro
Kommentar: Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta....jag har sagt många gånger att "det här är den sämsta låt jag har hört i Eurovision." Men ärligt talat så är nog den här SÄMST. Finns inget bra i den förutom att den bara är ca 3 minuter lång. 0/5
Island: Gréta Salóme & Jónsi - Mundu Eftir Mer
Kommentar: Jag som gillar hårdrock gillar den här låten lite, men långt ifrån de bästa jag hört. En anledning är att jag inte fattar ett skit vad dom sjunger efter som dom sjunger på Isländska. Men skön låt med lite fiolspel. 3/5
Grekland: Aleftheria eleftheriou - Aphrodisiac
Kommentar: Ett typiskt "mordernt" bidrag till Eurovision. En helt okej låt men inte mycket mer än så. Detta hårt drabbade land kunde inte ens ha en riktig final utan de uppträder på ett köpcenter i centrala Aten. Som sagt en helt okej låt, lite tjatig kanske. 2/5
Lettland: Anmary-Beautiful Song
Kommentar: En låt som jag tycker är jävligt skön faktiskt, även om de sågade den låten på TV igår. Visst kan väll hålla med lite om att texten i låten är helt meningslös. Men refrängen är skitbra och jag gillar denna låt. Jag kommer lägga min röst på denna låt i första semifinalen, sen får vi se hur långt det räcker för den vackra sångerskan från Lettland. 4/5
Albanien: Rona Nishliu-Suus
Kommentar: En balad med höga toner skickar Albanien till Eurovision. För mig är det en värdelös låt då jag hatar balader, och att hon överdriver och nästan sjunger opera istället gör ju inte saken bättre. Är till och med tveksam ifall hon kommer få till de höga och långa tonerna live. Men den som lever får se. 0/5
Rumänien: Mandinga- Zaleilah
Kommentar: Jag vet inte om detta är en bra eller dålig låt om jag ska vara ärlig. Refrängen sätter sig direkt med lite skön dragspels beat och säckpipa till och med. Låten är lite svängig och helt okej, sen förstår jag inte ett skit om vad de sjunger för nå. Musikvideon är en klassiker, en tjej som står i baren ena sekunden och ligger och ålar i sanden andra sekunden. Det känns som att det är refrängen som räddar denna låt. 2/5
Schweiz: Sinplus- Unbreakeble
Kommentar: Samma sak här som den förra låten, jag vet inte om den är bra eller dålig. Lite rockig låt som jag gillar. Men sångaren är ungefär lika bra på engelska som jag är (och de säger inte lite de). Men jag gillar låten iallafall. En svängig låt och bra refräng. Den kunde ha fått mer poäng av mig ifall låten hade haft ett bättre slut och sångaren vart bättre på engelska. 3/5
Belgien: Iris-Would You
Kommentar: Ortoligt fin röst har hon som sjunger. Men inte riktigt min stil. Tror denna låt hade kommit mycket längre ifall de hade vart lite mer fart i låten. Men helt rätt röst för denna låt absolut. Hennes framförande på scenen kanske inte var de bästa jag sätt, och kom inte och säg att det inte spelar någon roll för det gör det! 3/5
Finland: Pernilla Karlsson- När jag blundar
Kommentar: Nu kommer ni tycka jag är störd eller nå. Men jag gillar faktiskt den här låten. Att sjunga på Svensk-Finska är väll kanske inte det sexigaste man kan göra, men det har sin lilla charm i denna låt. När jag hör denna låt tänker jag typ en "disney låt". Nej jag står för det jag sagt! 4/5
Israel: Izabo-Time
Kommentar: Blanding mellan Andreas Johnsson och The Ark. Tycker låten är rätt bra, dock tycker jag inte refrängen är tillräcklint bra för att den ska bli jättebra. Bra temop och bra drag i låten. 2/5
San Marino: Valentina Monetta- The Social Network
Kommentar: Denna låt är inte bra alls, den skulle kunna va en introsång till nå branprogram eller nå. nej nej nej den är verkligen inte bra. San marino kommer inte lyckas i år heller. 1/5
Cypern: Ivi Admou- La La Love
Kommentar: Denna låt kommer spelas på radion är hemnma i Sverige och kanske på krogen och utescerveringen också. Lite eurotechno med en underbar röst. Jag gillar låten reffrängen är svängig och är en typsik sommarplåga. 4/5
Danmark: Soluna Samay: Should've Known Better
Kommentar: Vet inte vad jag tycker om låten. Tycker den är bra för att hon som sjunger har en riktigt bra röst till denna låt. Jag gillar den inte för att den är lite för lugn. Visst är det en bra låt men kanske inte till Eurovision.... 2/5
Ryssland: Buranovskie Babushki - Party for everybody
Kommentar: 6 st tanter som står på scenen och sjunger nå man inte hör. De är inte synkade och de kan inte sjunga bra heller. Men själva låten hade kunnat vart bra. Dock tror jag låten kommer kunna få några röster bara för att de är komiskt att 6 st 60+ står och sjunger "Party For Everybody".  1/5
Ungern: Compact Disco-Sound of our hearts
Kommentar: Lite smått dupstep i melodifestivalen är nå nytt. Utan dubstep melodin hade låten aldrg vart lika bra, så denna låt har lyckats med dubstep+lite rockigt. Jag gillar låten och tror den kommer gå vidare till finalen. 3/5
Moldavien: Pasha Parfeny-Lautar
Kommentar: En till låt jag inte vet ifall den är bra eller dålig. Han vill nog vara Modaviens motsvarighet till Michel Teló, men han är nog Moldaviens motsvarighet till The Moniker. Lite Jazzig och svängig låt med lite fiolspel. njaa jag vet inte faktiskt han sjunger ju bra men jag gillar nog inte denna låt...eller gör jag de? 2-3/5

Irland: Jedward-Waterline
Kommentar: Min syrra kommer hata mig ifall hon läser det här, men jag står för de jag säger och tyvärr Michaela och Irland men Jedward kan verkligen inte sjunga. Låten låter som nå One Direction redan har gjort 1 eller 2 gånger. Sen är dom bara för mycket, som 2 duracellkaniner som hoppar runt på scenen, vissa gillar de men inte jag. 2/5
Det var de första låtarna som är med i Semifinal 1. Imorgon/torsdag kommer låtarna som är med i semifinal 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0